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I GUESS I'M TAKING PHOTO LIKE BETWEEN DAILY LIFE AND JOURNEY. ALWAYS I'M PUSHING SHUTTER BUTTON WITH SAME PROCESS. THE FIRST, PUTTING MY BAGGAGE IN MY HOTEL, THE SECOND, GETTING AROUND FOR UNKNOWN STREET WITH MINIMUM SET OF CAMERA, LENSE, AND NEGATIVE FILMS. I THINK THIS IS NOT IMPORTANT THAT TAKING ANY FAMOUS SYMBOLS LIKE TOWER EIFFEL ON PARIS, ALSO TAKING LOOKS BE DRAMATIC IN MANHATTAN, BECAUSE ALMOST ALL SPECIAL SITUATIONS FOR TOURISTS ARE NOT SPECIAL CASE FOR THERE'S RESIDENTS ACTUALLY. SO I'M TAKING PHOTOS LIKE DAILY LIFE BUT LOCATION IS AROUND THE WORLD, AND PUBLISHING ON THIS PHOTOLOGUE SUCH AS LITTLE DOCUMENTARY.
UPDATE TIME IS 0AM ON JAPANESE TIMEZONE EVERYDAY. PLEASE BE LOOKING FORWARD TO TOUCH SMALL STORIES LIKE "EYE BLINK".
[BIOGRAPHY OF AYATO KIMURA]
BORN AT NAGOYA (JAPAN) IN 1986. I MET TO INTERNET WHEN I WAS JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENT. MOVED TO TOKYO IN 2009 AFTER GRADUATION OF KYOTO SEIKA UNIVERSITY, DEPARTMENT OF ARCHITECTURE. IN 2012, I STARTED PHOTOLOGUE "DAILY MABATAKI" (MABATAKI IS ONE OF JAPANESE WORD MEANS EYE BLINK) INSPIRED FROM MY FIRST TRIP TO EUROPE IN LAST YEAR.
「日常と旅の間」―――。僕が撮り続けている写真はまさにそんな感じなのかもしれません。どの街に出かけようと僕がやることは一緒です。ホテルについたらまず荷物を部屋に投げ入れ、最低限のカメラとレンズとネガフィルムを持って、おもむろに街へ出てみる。そこがパリならばエッフェル塔を撮らなければならないとか、マンハッタンを劇的で非日常的に撮りたいとか、そういった欲求はありません。ただ目の前に見えているものを、淡々と記録し続けているだけです。なぜなら僕にとっては非日常的な体験でも、実際それは多くの日常の集積で成り立っている、誰かにとっての当たり前でしかないからです。明るい夜の渋谷の街並みを驚きの表情で見上げる旅行者の横を、仕事を終えて疲れ切った僕が無表情で通り過ぎるように。だから僕は自身の写真に情熱や偉大さよりも、もっと些細なドキュメンタリーを求めています。
世界中に散らばっている「日常」をカメラという道具で集めて、1日1枚のペースでインターネットの片隅に放流し続ける日刊まばたき。ロマンではない、けれども数センチだけ地面から足が浮いたような、小さな物語をご提供できればと思います。
[木村 彩人 プロフィール]
1986年名古屋生まれ。中学生時代にインターネットの世界を知る。京都精華大学建築学科卒業後、2009年に上京。2011年に初めてヨーロッパを旅行したことをきっかけに、翌年「日刊まばたき」を開設。